Regulamin
Strona główna : : Regulamin
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Dokonanie rezerwacji jest równoznaczne z zawarciem umowy przewozu na warunkach zawartych w niniejszym regulaminie z przewoźnikiem:
BHTRANSPORT
ul. Żorska 14
44-203 Rybnik
NIP: 642-310-40-52. - Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją przejazdów jest w/w przewoźnik. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie www.bhtransport.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale konieczne do dokonania rezerwacji. Każda osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
- Klient dokonuje rezerwacji przez telefoniczny system rezerwacji podając dane osobowe i akceptując regulamin. Opłatę za przejazd można wnieść przelewem lub gotówką przy zajmowaniu miejsca w pojeździe.
- Przewoźnik realizuje głównie przewozy międzynarodowe.
- Przejazdy są realizowane z wybranego adresu pod wybrany adres w miastach, które znajdują się w obsługiwanej przez przewoźnika strefie.
- Mogą być również realizowane przejazdy z innych punktów. Rezerwacji z punktów niedostępnych w systemie rezerwacji można dokonać telefonicznie.
- Jeśli pasażer chce otrzymać fakturę VAT powinien wybrać tę możliwość podczas dokonywania rezerwacji lub poinformować przewoźnika najpóźniej 24 godziny przed przejazdem. Jeśli pasażer nie zgłosi chęci otrzymania faktury w terminie może do niego zostać dostarczona pocztą lub e – mailem.
- Rezerwacji dokonuje się podając dane osoby, która będzie jechać. Jeżeli do pojazdu będzie chciała wsiąść osoba legitymująca się innymi danymi niż podane podczas rezerwacji, przewoźnik może odmówić jej zabrania.
- Można bez dodatkowych kosztów odstąpić rezerwację innej osobie. W takim przypadku należy wystosować wiadomość e-mail na adres biuro@bhtransport.pl w którym zostanie zawarta data przejazdu oraz dane osób między którymi została dokonana zamiana. Ponadto wiadomość musi zawierać potwierdzenie zaznajomienia się z regulaminem osoby, która przejęła rezerwacje i będzie jechać. Taka zamiana jest skuteczna od momentu otrzymania wiadomości zwrotnej z potwierdzeniem.
- Pasażer jest w pełni odpowiedzialny za posiadanie wszelkich potrzebnych podczas podróży dokumentów. Powinien być przygotowany do ewentualnej kontroli celnej, policyjnej lub jakichkolwiek innych służb. Przewoźnik zastrzega, że może zrezygnować z oczekiwania na pasażera poddanego indywidualnej kontroli.
- Pasażerowie są zobowiązani do zachowywania się w sposób nieuciążliwy dla innych uczestników przejazdu.
- W busach zabrania się spożywania alkoholu lub jakichkolwiek środków odurzających i palenia papierosów.
- W przypadku jeśli Pasażer nie przestrzega regulaminu, kierowca ma prawo odmówić wykonania lub dokończenia przewozu.
- Przewoźnik zastrzega, że w takim przypadku nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki niedopełnienia usługi.
- Pasażer jest odpowiedzialny za wszelkie wyrządzone szkody przewoźnikowi lub innym pasażerom. W szczególności uszkodzenia lub zabrudzenia pojazdu. Jeśli pasażer doprowadzi do wyłączenia pojazdu z użytku, będzie zobowiązany do pokrycia kosztów przestoju w kwocie 500 zł brutto za każdą dobę.
- Przewoźnik zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań aby wykonać przejazd w zaplanowanym czasie i dowieźć pasażera i jego bagaż na uzgodnione miejsce. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za niedogodności, opóźnienia lub odwołanie przejazdu w wyniku siły wyższej (m. in. klęsk żywiołowych, nieprzejezdnych dróg, awarii pojazdu, zachorowania kierowcy lub zamknięcia granic).
- Jeśli przejazd został opłacony z góry i nie odbędzie się z winy przewoźnika, pasażer ma prawo do uzyskania zwrotu całej wpłaconej kwoty.
- Przewoźnik odpowiada za przejazd i bagaż tylko do wartości ceny przejazdu.
- Przewoźnik zastrzega sobie prawo do przekazania rezerwacji innemu przewoźnikowi.
ZMIANA TERMINU REZERWACJI
- Możliwa jest również zmiana terminu rezerwacji. Zmiana taka odbywa bez żadnych konsekwencji do tygodnia przed zaplanowanym terminem przejazdu. Przewoźnik wyrazi zgodę na zmianę terminu na inny o ile będzie to możliwe.
- Aby zmienić termin rezerwacji należy skontaktować się z przewoźnikiem telefonicznie pod numerem +48510909800 lub na adres mailowy biuro@bhtransport.pl. Zmiana terminu jest skuteczna od momentu otrzymania wiadomości e-mail z poprawionym potwierdzeniem rezerwacji.
- Jeżeli zmiana terminu zostanie dokonana później niż na tydzień przed przejazdem, przewoźnik obciąży pasażera kosztami
A) Jeśli zmiana będzie dokonana na maksymalnie 48 godzin przed datą przejazdu – dodatkowo 20% kosztu przejazdu.
B) Jeśli zmiana będzie dokonana na maksymalnie 24 godziny przed datą przejazdu – dodatkowe 50% kosztu przejazdu.
C) Poniżej 24 godzin przed datą przejazdu – 80% kosztu przejazdu. - W przypadku rezerwacji opłaconej przez system płatności zostanie wygenerowany i dostarczony na e-mail dodatkowy formularz zapłaty.
- W przypadku rezerwacji płatnych gotówką przed przejazdem – koszt przejazdu wzrośnie odpowiednio o w/w wartość.
REZYGNACJA Z PRZEJAZDU
- Dokonanie rezerwacji jest formą umowy między konsumentem a przewoźnikiem , która zawierana jest na odległość w szczególnej formie. Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 4 Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. pasażerowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w tej ustawie. Możliwość odstąpienia od umowy zawartej przez internet w terminie 14 dni nie ma zastosowania w odniesieniu do umów przewozu osób zawartych poza siedzibą przedsiębiorcy, bowiem dokonanie rezerwacji ma charakter bezzwrotny i należy do kategorii umów, które są wyjęte spod prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
- Rezygnacja z umowy przejazdu opłaconej za pośrednictwem tradycyjnego przelewu bankowego powoduje utratę 100% wartości przejazdu.
- W przypadku wpłaty zadatku i rezygnacji zadatek przepada w całości.
- Rezygnacja z umowy przejazdu z zamiarem zapłaty gotówką u kierowcy, również niesie za sobą konieczność uregulowania płatności za przejazd w następujących wartościach:
A) do 7 dni przed datą przejazdu – 0%
B) od 7 dni do 48 godzin przed datą przejazdu – 20%
C)od 48 godzin do 24 godzin przed datą przejazdu – 50%
D) poniżej 24 godzin przed datą przejazdu – 100%
W takim przypadku zostanie wystawiona faktura z terminem płatności 7 dni i przesłana na adres e-mail lub pocztą do osoby rezygnującej. - W przypadku rezerwacji „przedświątecznych” w kierunku Polski, w dniach 15-23.12.21, obowiązuje obowiązek przedpłaty całości kwoty. Całość kwoty pozostaje bezzwrotna. Także w przypadku tych rezerwacji, nie ma mozliwości zmiany terminu przejazdu.
BAGAŻ
- Zaleca się opisywanie bagażu imieniem i nazwiskiem.
- W cenę przewozu jest wliczone prawo do przewozu bagażu podręcznego mieszczącego się pod fotelem oraz bagażu w przestrzeni bagażowej, którego waga nie przekracza 30 kg oraz wymiarach których suma (długość + szerokość + wysokość) nie przekracza 180 cm.
- Zabranie większej ilości bagażu jest możliwe, ale ze względu na ograniczoną powierzchnię bagażową wymaga wcześniejszego uzgodnienia z przewoźnikiem. Dodatkowy bagaż może być objęty indywidualnie wyliczoną dopłatą. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odmowy zabrania nadprogramowego bagażu.
- Pasażer jest w pełni odpowiedzialny za zawartość swojego bagażu. Zabrania się przewozu rzeczy, zabronionych w którymkolwiek z krajów, przez który przebiega trasa przejazdu.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za przewożone rzeczy i dołoży wszelkich starań, żeby wszystkie przedmioty przewożone przez pasażera dotarły na miejsce w stanie nienaruszonym. Za bagaż, który Podróżny przewozi ze sobą, Przewoźnik ponosi odpowiedzialność tylko wtedy, gdy szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa Przewoźnika (Kodeks cywilny, art.777, §1). Pasażer jest zobowiązany do prawidłowego zabezpieczenia bagażu. Firma nie odpowiada za zagubione lub pomylone bagaże.
- Przewoźnik nie posiada ubezpieczenia na przewożone wartościowe przedmioty oraz nie odpowiada za nieumyślne ich uszkodzenia. Pasażer ma możliwość ubezpieczenia przewożonych przedmiotów wartościowych we własnym zakresie.
- Za przedmioty pozostawione w pojeździe przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności. Po 7 dniach wszystkie przedmioty pozostawione, po które nie zgłosiła się osoba uprawniona zostaną bezpowrotnie usunięte.
REKLAMACJE
- Wszelkie reklamacje dotyczące przewozu lub bagażu można kierować na adres e-mail: biuro@bhtransport.pl . Reklamację należy złożyć najpóźniej w terminie miesiąca od daty powstania roszczenia reklamacyjnego. W zgłoszeniu reklamacji należy możliwie najdokładniej opisać zaistniałe zdarzenia i okoliczności, których dotyczy reklamacja.
- Reklamacja powinna zawierać numer rezerwacji, datę przejazdu oraz adres e-mail lub pocztowy na który ma być skierowana odpowiedź. Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.